Jordi Hereu presenta la primera campanya turística internacional de Turespaña centrada en l'Espanya interior i el turisme sostenible

La campanya porta per títol ‘Think You Know Spain? Think Again’ i respon a les necessitats d’un canvi de paradigma turístic que té com a eix del nou model la triple sostenibilitat: econòmica, social i mediambiental.

El ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha presentat la primera campanya turística internacional enfocada a la promoció de l’Espanya interior i el turisme responsable. La campanya, elaborada per l’Institut de Turisme d’Espanya (Turespaña), dependent del Ministeri d’Indústria i Turisme, respon a les necessitats d’un canvi de paradigma turístic que té com a eix del nou model la triple sostenibilitat econòmica, social i mediambiental.

Per a Jordi Hereu, aquesta campanya constitueix una fita en la promoció turística del nostre país a l’exterior, una aposta per atreure el turista internacional que viatja fora de temporada o cap a destinacions menys visitades. L’objectiu de la campanya, ha assenyalat el ministre, és posicionar Espanya com a destinació de referència del ‘slow travel’ i consolidar la posició del nostre país com una destinació fermament compromesa amb el turisme de responsabilitat social.

A l’acte de presentació de la campanya a Madrid han assistit, a més del ministre Hereu, la secretària d’Estat de Turisme, Rosario Sánchez, i el director general de Turespaña, Miguel Sanz, així com representants institucionals de les comunitats autònomes que han participat en el rodatge.

El disseny de la campanya, que porta per títol ‘Think You Know Spain? Think Again’ (“Creus que coneixes Espanya? Torna-hi a pensar”), respon als reptes actuals del sector, que giren entorn de la sostenibilitat i la redistribució equitativa dels beneficis econòmics del turisme.

Així mateix, els objectius de la campanya estan alineats amb l’estratègia ‘España Turismo 2030’ de la Secretaria d’Estat de Turisme, que vol establir les bases de la transformació del turisme espanyol cap a un model de creixement sostingut i sostenible, que permeti mantenir el nostre país en una posició de lideratge mundial. En definitiva, la campanya suposa un gir copernicà en la promoció internacional de la marca turística Espanya, coincidint amb el 40è aniversari de Turespaña.

Un canvi de model tangible
En la seva intervenció, Jordi Hereu ha posat en valor l’esforç que Espanya ve fent els darrers anys per desenvolupar el canvi de model turístic. El titular de Turisme ha recordat que el 2024 va ser especialment positiu pel que fa a la desestacionalització —l’impuls del que anomenem temporada baixa i mitjana— comparat amb l’any de referència 2019, el darrer abans de la pandèmia.

A més, pel que fa al nombre de visitants internacionals per comunitats, la taxa de variació de turistes i despesa de les comunitats de l’anomenada Espanya verda i d’interior —on es focalitza la campanya de Turespaña— va créixer l’any 2024, en termes relatius respecte del 2023, per sobre de la mitjana d’Espanya i de les sis comunitats principals. Finalment, en relació amb la diversificació i les experiències, el 2024 va destacar per l’increment notable dels motius culturals i gastronòmics dels turistes que ens visiten.

12 comunitats autònomes, 60 localitzacions i una audiència de 47 milions de turistes
Una de les grans novetats de la campanya presentada avui és que es tracta de la primera campanya internacional de Turespaña realitzada en col·laboració amb les comunitats autònomes, tant en la fase inicial de producció i rodatge com en la de difusió internacional als mitjans. Concretament, la campanya s’ha rodat en una primera fase a 12 comunitats autònomes de l’Espanya peninsular i més de 60 localitzacions.

Turespaña preveu invertir en màrqueting i publicitat un total de 30 milions d’euros en els pròxims tres anys. La posada en marxa de la campanya començarà ja aquest mes de juny amb una campanya a les xarxes socials (paid social a Instagram, YouTube i TikTok) adreçada a 21 mercats d’Europa, Amèrica del Nord i LATAM. Aquesta campanya inclou co-marketing amb diverses de les comunitats que han participat en el rodatge. Amb aquesta estratègia publicitària es preveu arribar a una audiència de més de 47 milions de turistes potencials, generant més de 50 milions de visualitzacions completes i 29 milions de minuts d’atenció.

Així mateix, tot el trànsit generat per la campanya es redirigirà a una landing page creada ad hoc (https://www.spain.info/en/thinkyouknowspain) des d’on es podrà accedir a un vídeo interactiu de la campanya. Es calcula que aquesta pàgina rebrà al voltant de 230.000 visites mentre duri la campanya.

Turespaña preveu que ‘Think You Know Spain’ tingui continuïtat amb futures extensions de la campanya, incorporant, d’una banda, altres localitzacions —amb l’objectiu d’arribar a totes les comunitats autònomes— i altres segments, com el turisme LGBTIQ+; i, de l’altra, nous mercats, amb noves peces creatives per als diferents mercats asiàtics i de l’Orient Mitjà.